• "Auto racing began 5 minutes after the second car was built." - Henry Ford
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Dear Guest. Follow RaceDepartment on Twitter, Facebook, Instagram, Twitch, Steam and YouTube.
RDVLN Test (LIVE)
Click the cross to dismiss this video
Join the conversation by clicking here. Are you ready to race against 100 simracers? Let us know in the chatbox.

Good Muscle Car mods ?

Discussion in 'Assetto Corsa' started by Jim Layee, Sep 22, 2017.

  1. Jim Layee

    Jim Layee

    Messages:
    106
    Ratings:
    +57
    Can anyone point me towards any accurate, up to date muscle car mods ?

    The only ones I've ever found are low low quality rips with really poor physics, they went round corners for goodness sake !
     
  2. ouvert

    ouvert

    Messages:
    1,515
    Ratings:
    +557
    those in game are not enough ?
     
  3. Jim Layee

    Jim Layee

    Messages:
    106
    Ratings:
    +57
    I mean classic 60's and 70's muscle; big engines, small brakes and vague steering.

    Chargers, Challengers, Chevelles etc .

    I grew up in the 70's idolising these terrible machines =D
     
    • Like Like x 1
  4. Michael Hornbuckle

    Michael Hornbuckle

    Messages:
    2,711
    Ratings:
    +2,425
    There is a sweet Pantera that got updated and released not so long ago that I am especially fond of...
    Google is your friend...
     
  5. Michael Hornbuckle

    Michael Hornbuckle

    Messages:
    2,711
    Ratings:
    +2,425
    [​IMG]
     
  6. LilSki

    LilSki
    Premium

    Messages:
    998
    Ratings:
    +2,570
    Turn 10 must be proud. And a 69 GTO and a Judge don't really count as two cars.
     
    • Haha Haha x 1
  7. Gevatter

    Gevatter

    Messages:
    275
    Ratings:
    +100
    But are they not crap?
     
  8. Joseph Maxx

    Joseph Maxx

    Messages:
    684
    Ratings:
    +221
    I'm not aware of anything scratch made and those I've seen floating around online aren't worth the time of day imo.
     
    • Agree Agree x 2
  9. Michael Hornbuckle

    Michael Hornbuckle

    Messages:
    2,711
    Ratings:
    +2,425
    Not crap enough that the AI can't drive them...Use Content Manager to swap out shaders if you don't like what they are using, and you can always mess around with the physics files until they drive the way you want. I mostly just use them as traffic though.
     
    Last edited: Sep 23, 2017
    • Agree Agree x 1
  10. Michael Hornbuckle

    Michael Hornbuckle

    Messages:
    2,711
    Ratings:
    +2,425
    I'm willing to bet that you are far more bothered about it than any Turn10 employee.....
     
    Last edited: Sep 23, 2017
  11. Michael Hornbuckle

    Michael Hornbuckle

    Messages:
    2,711
    Ratings:
    +2,425
    You're right, oops....let's replace them with these:
    [​IMG]
     
    • Like Like x 1
  12. Jim Layee

    Jim Layee

    Messages:
    106
    Ratings:
    +57
    Ah well so no quality legit mods then ? I tried some of the less than cool rip offs from that Russian site and they didnt suck balls , they sucked the ball, the squad and the stadium.

    ie , lesson learned and
     
    • Like Like x 1
  13. Stereo

    Stereo

    Messages:
    2,440
    Ratings:
    +1,474
    Seriously though, there was a 67 Impala made a while back that i believe is actually from scratch, I doubt it's got current audio though.
     
    • Agree Agree x 2
  14. aphidgod

    aphidgod
    Premium

    Messages:
    1,056
    Ratings:
    +1,241
    There are exactly as many good muscle car mods for AC as there were good muscle cars IRL.
     
    • Haha Haha x 5
    • Like Like x 1
  15. Joseph Maxx

    Joseph Maxx

    Messages:
    684
    Ratings:
    +221
    Yeah, like I said not worth the time of day.
     
  16. Michael Hornbuckle

    Michael Hornbuckle

    Messages:
    2,711
    Ratings:
    +2,425
    They are worth my time...guess to each their own...no idea what Russian site you got them from though, I got them from the guy that converts them...(not all are from Forza, btw)...funny when beggars become choosers though...
     
    • Haha Haha x 1
  17. IgnacioK

    IgnacioK

    Messages:
    13
    Ratings:
    +6
    mod-edit: links to ripped content removed
     
    Last edited by a moderator: Sep 25, 2017
    • Like Like x 1
  18. Jim Layee

    Jim Layee

    Messages:
    106
    Ratings:
    +57
    404 from the OP link and I believe the sound was broken by an update.

    Other than that it's exactly what I'm looking for
     
    Last edited by a moderator: Sep 25, 2017
  19. IgnacioK

    IgnacioK

    Messages:
    13
    Ratings:
    +6
    mod-edit: links to ripped content removed
     
    Last edited by a moderator: Sep 25, 2017
  20. Joseph Maxx

    Joseph Maxx

    Messages:
    684
    Ratings:
    +221
    mod-edit: links to ripped content removed

    Do not post external links to ripped content, the forum rules clearly state it's not allowed.
     
    Last edited by a moderator: Sep 25, 2017