Cross Car : Camotos

Cars Cross Car : Camotos 1.2.0

Login or Register an account to download this content
SmakzZ submitted a new resource:

Cross Kart - Camotos Cross Kart

Hello everyone,

I finally release my first car mod for Assetto Corsa, it's the Camotos Cross Kart.
The Camotos Cross Kart is based on french regulations (FFSA).

The Cross Kart is a little buggy powered by 600cc motorbike engine on the rear wheels only for a weight of approximately 300kg.
In the french championship it's called the Super Sprint division.

There are other division such as Maxi Sprint and Junior Sprint powered by the Kawasaki ER-6 engine.

For the moment only the Super Sprint...

Read more about this resource...
 
can you pls do a Lifelive Kart TN5 EVO
Website link https://www.life-live.be/de/xc-cross-car/tn5-evo/
1665412980381.png
1665413011923.png
1665413020316.png
 

Attachments

  • 1665412902214.png
    1665412902214.png
    572.9 KB · Views: 58
  • 1665412915189.png
    1665412915189.png
    720.3 KB · Views: 60
  • 1665412927249.png
    1665412927249.png
    658.3 KB · Views: 53
  • 1665412938119.png
    1665412938119.png
    719.1 KB · Views: 159
4 minutes ago
merci pour la qualité de ton kart cross c'est génial et incoyablement réaliste ! depuis que j'ai découvert ton mod il y a bientôt 1 et j'ai réinstallé assetto corsa ;)....même les mods payants ne sont pas aussi bon....si tu peux nous développer les super buggy ce serait top !
thank you for the quality of your kart cross it's great and unbelievably realistic! since i discovered your mod almost 1 year ago i reinstalled assetto corsa ;).... even the paying mods are not as good....if you can develop us the super buggy it would be great!
 

Attachments

  • 1_bandeau_web_ax.jpg
    1_bandeau_web_ax.jpg
    208.2 KB · Views: 58
Last edited:
SmakzZ updated Cross Car with a new update entry:

Version 1.1

An update with :

Added :

- Kamasaki ER-6 engine (Maxi Sprint & Junior Sprint category)
- Gear indicator in cockpit
- Some new skins
- Shaking parts (exhaust, doors and mirrors)
- Rear fenders in compliance with FFSA/FIA regulations

Modified :
- YZF-R6 : mass update according to FIA XC regulations
- YZF-R6 : Added some final gear ratios
- YZF-R6 : Fixed clutch max torque
- YZF-R6 : New engine sounds
- Improved tyres : fixed temperatures and pressures, some other...

Read the rest of this update entry...
 
Franchement, ce mod que je pensaisdéjà être la perfection est encore amélioré par la dernière mise à jour. Avoir les versions ER6 et Junior est vraiment une superbe idée .
Par contre, je confirme une remarque fait par un autre utilisateur, l'ancien fichier son du moteur 600 cm3 est bien meilleur que le nouveau.
Il serait utile en cas de prochaine mise à jour de le remplacer par l'ancienne version. Je ne pense pas que mon avis soit minoritaire. Le niveau de rendu est vraiment exceptionnel avec la première version.
Avec celui-ci, on passe de 110% de satisfaction à 120% ! :)
 
Franchement, ce mod que je pensais déjà être la perfection est encore améliorée par la dernière mise à jour. Avoir les versions ER6 et Junior est vraiment une superbe idée.
Par contre, je confirme une remarque faite par un autre utilisateur, l'ancien fichier son du moteur 600 cm3 est bien meilleur que le nouveau.
Il serait utile en cas de prochaine mise à jour du remplacer par l'ancienne version. Je ne pense pas que mon avis soit minoritaire. Le niveau de rendu est vraiment exceptionnel avec la première version.
Avec celui-ci, on passe de 110% de satisfaction à 120% !:)
je confime tout a fait ton propos ! concernant le son j'ai remplacé le nouveau son par l'ancien . Sinon ce mod est incroyable et son amélioration est superbe ! le ER6 niveau son c'est top ....je souhaite qu'il développe un buggy ou autre un SSV de la même qualité
 
4 minutes ago
merci pour la qualité de ton kart cross c'est génial et incoyablement réaliste ! depuis que j'ai découvert ton mod il y a bientôt 1 et j'ai réinstallé assetto corsa ;)....même les mods payants ne sont pas aussi bon....si tu peux nous développer les super buggy ce serait top !
thank you for the quality of your kart cross it's great and unbelievably realistic! since i discovered your mod almost 1 year ago i reinstalled assetto corsa ;).... even the paying mods are not as good....if you can develop us the super buggy it would be great!
OMG Yes that would be insane ( and 1600 buggy is the same only the engine is a hayabusa)
 
4 minutes ago
merci pour la qualité de ton kart cross c'est génial et incoyablement réaliste ! depuis que j'ai découvert ton mod il y a bientôt 1 et j'ai réinstallé assetto corsa ;)....même les mods payants ne sont pas aussi bon....si tu peux nous développer les super buggy ce serait top !
thank you for the quality of your kart cross it's great and unbelievably realistic! since i discovered your mod almost 1 year ago i reinstalled assetto corsa ;).... even the paying mods are not as good....if you can develop us the super buggy it would be great!
Weeee need this!!!!!
 

Latest News

What's needed for simracing in 2024?

  • More games, period

  • Better graphics/visuals

  • Advanced physics and handling

  • More cars and tracks

  • AI improvements

  • AI engineering

  • Cross-platform play

  • New game Modes

  • Other, post your idea


Results are only viewable after voting.
Back
Top