• Welcome to the largest (sim) racing website in the world!
    Blurring the line between real and virtual motorsports.

EU WTCR @ Hockenheimring - Tue 23 Jul 2019

Discussion in 'R3E Racing Club & Leagues' started by Ross Garland, Jul 16, 2019.

Added to Calendar: 23-07-19
  1. Ross Garland

    Ross Garland
    Spiritseer Staff Premium

    Messages:
    9,049
    Ratings:
    +3,957
    WTCR 2019.jpg
    Welcome to the R3E racing club! This is the place to be for relaxed, friendly racing and our events are open to everybody from rookies to the seasoned pros. You will always find people around your level to battle with, so jump on in! If you need any help the don't hesitate to ask on TeamSpeak... there's no such thing as a stupid question!

    All premium members can sign up for this event. Sign up below and make sure to tag fellow community members who you think are up for a challenge!

    Join us
    Not a premium member yet but interested in racing with our group of friendly drivers? Click here for more information and learn how you can participate.

    Racing Club Rules: Click here
    Server and Teamspeak Password: Click here

    Teamspeak Installation Guide: Click here
    Incident Reporting: Click here

    We highly recommend that you join us on TeamSpeak, and that you use an app called Crew Chief. It gives you an audio spotter that tells you when cars are alongside, greatly increasing your awareness and reducing unnecessary incidents. You can download it here.

    Server Name:
    RaceDepartment.com EU Tues
    Cars: WTCR 2018 / 2019
    Track: Hockenheimring - GP

    Tuesday 23/07/19
    Practice:
    19:00 UTC (30 minutes)
    Qualifying: 19:30 UTC (15 minutes)

    Warmup 1: 19:45 UTC (5 minutes)
    Race 1: 19:50 UTC (20 minutes)

    Warmup 2: 20:10 UTC (5 minutes)
    Race 2: 20:15 UTC (20 minutes) - Reverse grid to 5 places


    Entry List
    - 32 slots
    1. FeltHat
    2. Piotrek Blaszczak
    3. MoerasGrizzly
    4. BBKing212
    5. Fl@sh
    6. Free slot
    7. Free slot
    8. Free slot
    9. Free slot
    10. Free slot
    11. Free slot
    12. Free slot
    13. Free slot
    14. Free slot
    15. Free slot

    Reserve list
    1. Reserve
    2. Reserve

    UTP#17
     
    Last edited: Jul 23, 2019
  2. FeltHat

    FeltHat
    Premium

    Messages:
    2,956
    Ratings:
    +2,001
    [​IMG]
     
    • Haha Haha x 1
  3. Roy Magnes

    Roy Magnes
    Gentleman Driver Premium

    Messages:
    4,370
    Ratings:
    +1,968
    Where is the line that says "super trucks"? :O_o::geek::laugh:
     
    • Haha Haha x 2
  4. FeltHat

    FeltHat
    Premium

    Messages:
    2,956
    Ratings:
    +2,001
    baby perspective:
    [​IMG]
     
    • Haha Haha x 3
  5. Ross Garland

    Ross Garland
    Spiritseer Staff Premium

    Messages:
    9,049
    Ratings:
    +3,957
    I'm currently trying to get confirmation that today's small update brings the 2018 cars into line with the 2019s. If so, then I'll be adding the 2018 cars to this and future events for a massive choice of liveries. :thumbsup:

    (And for the continued use of my beloved black/green Cupra, just to annoy Rad.) :D
     
    • Haha Haha x 1
  6. Ross Garland

    Ross Garland
    Spiritseer Staff Premium

    Messages:
    9,049
    Ratings:
    +3,957
    The physics are confirmed as being identical, so I'm adding both 2018 and 2019 WTCR classes to Tuesday events from this week. Great for those who don't wish to buy more cars just to enter. :cool:
     
  7. FeltHat

    FeltHat
    Premium

    Messages:
    2,956
    Ratings:
    +2,001
    rip my wallet, i already bought new Golf :confused: sayonara 200vrp
     
  8. Ross Garland

    Ross Garland
    Spiritseer Staff Premium

    Messages:
    9,049
    Ratings:
    +3,957
    OMG noooooooo! Just think of all the other cool stuff you could have bought for that. Curse you S3!! :mad:
     
    • Agree Agree x 1
  9. FeltHat

    FeltHat
    Premium

    Messages:
    2,956
    Ratings:
    +2,001
    hey, thats almost 4 beers ok :whistling:
     
  10. Roy Magnes

    Roy Magnes
    Gentleman Driver Premium

    Messages:
    4,370
    Ratings:
    +1,968
    But how many super trucks is it? :geek:
     
    • Beer Beer x 1
  11. FeltHat

    FeltHat
    Premium

    Messages:
    2,956
    Ratings:
    +2,001
    when i checked prices for some parts then my guess would be like half a bolt maybe
     
    • Haha Haha x 1
    • Beer Beer x 1
  12. Piotrek Blaszczak

    Piotrek Blaszczak
    Premium

    Messages:
    1,210
    Ratings:
    +822
    Sign Me up. My days of glory in WTCR disappeared with new update :roflmao:. I can not beat myself in leaderboards :devilish:
     
  13. MoerasGrizzly

    MoerasGrizzly
    Premium

    Messages:
    1,269
    Ratings:
    +584
    I'd like to sign up for this :)
     
  14. BBKing212

    BBKing212
    Premium

    Messages:
    342
    Ratings:
    +315
    Sign me up :)
     
    • Like Like x 1
  15. MoerasGrizzly

    MoerasGrizzly
    Premium

    Messages:
    1,269
    Ratings:
    +584
    Not sure if iw ant to do an event with just four people...

    ... Have I been away for that long? I remember these being a lot more popular.
     
  16. Fl@sh

    Fl@sh
    Premium

    Messages:
    15
    Ratings:
    +4
    Hi Guys, I would like to sign up. fort race I will make on raceroom... so I´ll try to do my best not to be on last :p
     
  17. FeltHat

    FeltHat
    Premium

    Messages:
    2,956
    Ratings:
    +2,001
    It's this time of year i guess :p You gonna race with 5 people? Your call, im fine eaither way :coffee:
     
  18. Fl@sh

    Fl@sh
    Premium

    Messages:
    15
    Ratings:
    +4
    well form the 5 mostlikely only 2 will be online, so :( didnt check that.. lol
     
  19. FeltHat

    FeltHat
    Premium

    Messages:
    2,956
    Ratings:
    +2,001
    yea, kinda unfortunate since its first wtcr 2019 event, keep an eye on the calendar and lets race next time :p
     
  20. Fl@sh

    Fl@sh
    Premium

    Messages:
    15
    Ratings:
    +4
    have u done some laps on it?

    Mod edit: We don't discuss lap times for club events. Thanks.
     
    Last edited by a moderator: Jul 23, 2019
  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.