• "Mwoah" - Kimi Räikkönen
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Dear Guest. Follow RaceDepartment on Twitter, Facebook, Instagram, Twitch, Steam and YouTube.

Quick question for you Drifters...

Discussion in 'Assetto Corsa' started by Keith Gregg, May 11, 2017.

  1. Keith Gregg

    Keith Gregg
    CAUTION - SLOW VEHICLE Premium

    Messages:
    266
    Ratings:
    +97
    Is it possible to do 'donuts' in Assetto?...if so...how?...what is the technique?...I am assuming you would need brakes fully to the front or something.
    Sorry for the silly question I just saw someone do one in a movie and wondered if it was possible :)
    Cheers
     
  2. Brandon Wright

    Brandon Wright
    I may not be fast, but I'm wide! Premium

    Messages:
    3,884
    Ratings:
    +1,599
    Do you mean donuts like this?



    Pretty easy in AC (with a RWD/AWD car), turn the wheel and mash the throttle while in first gear, you shouldn't need to do any kind of setup for it.
     
    • Like Like x 1
  3. Keith Gregg

    Keith Gregg
    CAUTION - SLOW VEHICLE Premium

    Messages:
    266
    Ratings:
    +97
    HaHa...yup...thanks :)
    I'm pretty sure I've seen them do these at the end of an F1 race...but I may be thinking of the Superbikes...not sure...anyways...guess what I'll be trying tonight lol.
    Cheers
     
  4. Brandon Wright

    Brandon Wright
    I may not be fast, but I'm wide! Premium

    Messages:
    3,884
    Ratings:
    +1,599
    They occasionally happen in F1, but extremely rare and there's a possibility they get fined for doing it. But when you've won your fourth WDC on the trot, it's worth the fine. ;)



    In contrast, they are almost mandatory at the end of any NASCAR event.



    And they occasionally happen in IndyCar, but still pretty rare.

     
    • Like Like x 1
  5. Keith Gregg

    Keith Gregg
    CAUTION - SLOW VEHICLE Premium

    Messages:
    266
    Ratings:
    +97
    LOL...thanks Brandon :)
     
  6. Keith Gregg

    Keith Gregg
    CAUTION - SLOW VEHICLE Premium

    Messages:
    266
    Ratings:
    +97
    I get the feeling some of these guys just want to make a mess on the nice clean circuits :)

     
  7. Turk

    Turk

    Messages:
    681
    Ratings:
    +222
    I think part of the problem for F1 drivers is they're trying to keep all the weight on the car that they can. Don't they try to drive over debris on the in lap to add as much weight as they can because they're so marginal on weight? They might also damage the car by revving the engine and not having any air flowing over the radiators, that's why if you do see it it's at the end of the last race where it doesn't matter any more.
     
  8. Brandon Wright

    Brandon Wright
    I may not be fast, but I'm wide! Premium

    Messages:
    3,884
    Ratings:
    +1,599
    Yep, exactly, the team discourages it because it's bad for the car and the post-race inspection. Plus the FIA seems to frown on it and often threaten a fine when it happens.
     
  9. aphidgod

    aphidgod
    Premium

    Messages:
    987
    Ratings:
    +1,198
    Clearly fun has no place in sports.
     
    • Sad Sad x 1
    • Agree Agree x 1