Other Motorsports (merged)

Status
Not open for further replies.
  • Wido Rossen

No no no Robbe,
Leave Robert in the state`s.
As he keeps winning his marked vallue goes up as well.
And he now has a car that can win race`s.
In the STR he doesn`t have that.
Let Bourdais go to STR....please.
 
  • Wido Rossen

PSV reveals Superleague Car for 2008

PSV has revealed the car in witch they will compete in the 2008 Superleague Formula.
The cars will be powerd by engines made by Menard Competition Technologies.
They are responsable for the powersource in the back of the football cars.
With an impressive noise like no other, the 750bhp engine is brand new and unique design comes in a V12 configuration and 4.2 litre capacity.

psvcar.jpg


In the first year there will be only several race on circuits like Belgium,Spain,England.Germany,France and Italy.
The 2008 championship will be held from aug till nov.
That`s just 4 months.
In the following year the championship will expand gradually up to a maximum of 17 race`s and lots more compettetors.
Then there are also tracks in Asia,South America and Europe.

As a multi-car manufacturer in the single-seater and sports car world, Élan currently manufactures cars for Indianapolis, Indy Racing League and Champcar, as well as other domestic and international championships.

Drivers are still to be announced for this serie`s.
 
I find this so extremely stupid. Although PSV is my club and i love motorsports, this doesnt make any sense at all. It only shows that the marketeers in football take themselves too serious!
 
Nice one to crash in the wall :p

But serious:
I don't understand what this has to do with Football?
If you really want to waste your money, just start an own racing team like Clarence Seedorf. But a whole league???
 
  • Wido Rossen

Yeah, and with 1 mil price money each race.......
You could get lucky...or not:frusty:
 
  • Wido Rossen

Well, it`s like this.....
PSV is landing ( verpand/verhuurt ) it`s licensed name to a excisting race team.
For that PSV receives a substantial amount of money each year.
PSV itself is not investing any money in the superleague.
 
FIA World Rally Championship

François Duval leads the day by 1.3 sec

François Duval is driving excelent in the rally of germany. the belgium leads day1, ahead of Worldchampion Sébastien Loeb.
loeb (citroen c4) was this morning the fastest in the 1st 2 stages
duval was on fire and he took the 3rd stage
also the next 3 stages duval was one of the fastest drivers

duval was already 2 timese seconde in the rally of germany. in 2004 and 2005
he only had LOEB in front of him.

2913097229.jpg


Code:
1.  	 François Duval  	Citroën Xsara  	in 1u14'10"9
2. 	Sébastien Loeb (Fra) 	Citroën C4 	op 1"3
3. 	Marcus Grönholm (Fin) 	Ford Focus 	17"4
4. 	Mikko Hirvonen (Fin) 	Ford Focus 	22"7
5. 	Toni Gardemeister (Fin) 	Citroën Xsara 	1'04"2
6. 	Jan Kopecky (Tsj) 	Skoda Fabia 	1'26"6
7. 	Xavier Pons (Spa) 	Subaru Impreza 	1'37"2
8. 	Jari-Matti Latvala (Fin) 	Ford Focus 	1'40"7
9. 	Petter Solberg (Noo) 	Subaru Impreza 	1'50"7
10. 	Manfred Stohl (Oos) 	Citroën Xsara 	2'10"3
 
  • Werner van Kuyk

WRC Duitsland Rally ( Only Dutch )

20-8-2007 14:24-Met Jasper van den Heuvel en Martine Kolman op de eerste en Hans Weijs Jr. en Hans van Goor op de derde plaats in de standaard Groep N-klasse heeft het KNAF Talent First WRC team met oranje Mitsubishi’s Lancer Evo 9 zijn stempel gedrukt op de Deutschland Rally, de tiende ronde van het wereldrallykampioenschap. De jonge Kevin Abbring scoorde bij zijn WK-debuut met Harmen Scholtalbers een al even fraaie negende plaats.




Eindelijk viel voor Jasper van den Heuvel alles op zijn plaats. Het erkende rallytalent was al zo dikwijls dicht bij een ereplaats in een WK-rally, maar telkens gooide de techniek roet in het eten of vloog hij zelf van de weg. Dit keer was er zo goed als geen sprake van tegenslagen want alleen op de vijfde klassementsproef reed hij een keer lek en moest de resterende 8 kilometer rustig zien uit te rijden, wat een kleine 2 minuten tijdverlies opleverde. Maar toen had de equipe al een ruime voorsprong op de concurrentie opgebouwd. Jasper van den Heuvel was als een komeet uit de startblokken geschoten en zette op de eerste en derde KP de snelste tijd neer. Tegelijkertijd was de Duitser Hermann Gassner, een van zijn grootste tegenstanders, op KP3 al van de weg gevlogen en ook Raymund Baumschlager had toen al een keer lek gereden. Voor de rest verliep de rally werkelijk vlekkeloos, zij het dat hij een keer tot stilstand kwam achter de gecrashte Nederlander Harry Kleinjan. “Dat was jammer want we kregen daardoor de normtijd van een Groep C2 equipe, en die was een stuk langzamer dan die van de Super 1600’s, waarmee ik flink in de slag was. Juist die auto’s zijn zo geschikt voor deze rally en als je je met een Groep N-auto dan ook in die strijd kunt mengen, dan gaat het echt heel erg hard”, vertelde Van den Heuvel, die de eerste dag met een voorsprong van bijna een minuut op Hans Weijs Jr. als eerste afsloot. Op de eerste KP van de tweede dag zette Van den Heuvel meteen weer de snelste tijd op de kokken, wat hij twee KP’s later herhaalde. Langzaam maar zeker bouwde hij zo zijn voorsprong tot 2.5 minuten uit, waardoor hij de laatste dag met de nodige reserve de rally gecontroleerd naar zich toe kon trekken. De vreugde in het KNAF Talent First WRC team was geweldig. “Voor het eerst heeft een Nederlander in het WK de Groep N-klasse gewonnen en ik ben er heel erg trots op. Zeker ook omdat ik wat ‘roestig’ aan de rally begon. Ik merkte dat ik weer even aan de Groep N Mitsubishi moest wennen, omdat ik daarvoor met een WRC heb gereden. Maar die aanpassing ging gelukkig toch redelijk vlot”.

De tweede KNAF Talent First WRC equipe Hans Weijs Jr. en Hans van Goor mocht met de derde plaats ook zeer tevreden zijn, al plaatste Weijs er toch zijn kanttekeningen bij. “Ik heb tweemaal lek gereden en eenmaal op de proef moeten wisselen. Dat heeft veel tijd gekost. Daarnaast ging er een tussenas stuk, die ik zelf met bouten uit mijn stoelframe heb kunnen repareren. Verder kan ik nog een lekke remklauw en een kapotte radiator melden. Omdat de servicetijden zo ontzettend kort waren, zijn we daardoor driemaal te laat bij een
tijdcontrole gekomen, wat ons vijftig strafseconden heeft opgeleverd. Maar er speelden ook andere factoren mee. Uiteraard had ik na mijn ongeluk in de rally van Finland hier een wat aarzelende start maar daar was ik vrij snel overheen. Toen kwam ik tot de ontdekking dat ik dit jaar toch heel wat harder rijd dan vorig jaar, toen ik hier voor het eerst reed. De pace-notes van toen bleken veel te voorzichtig te zijn. Ze klopten daardoor niet echt. Wel fijn om te constateren dat ik nu zoveel harder ga. Ik denk ook dat als ik die pech niet had gehad en de notes helemaal perfect waren geweest, ik zeker constant om de snelste tijden had kunnen rijden”, aldus Weijs junior, die in hartje Trier, op de publieksproef Circus Maximus, voor tienduizenden toeschouwers op slechts 0,1 seconde achter Hermann Gassner de tweede snelste tijd noteerde.

Misschien wel het meest blije gezicht viel bij Kevin Abbring te zien. Het 18-jarige aankomende talent en Holland Rally Team member, dat pas vier maanden geleden zijn rijbewijs haalde en slechts 8 kilometer met de snelle Mitsubishi Lancer Evo 9 had kunnen testen, reed de rally als een volwassen coureur uit, ondanks een hoop pech. “We hadden ons als doel gesteld zonder brokken aan de finish te komen en dat is me bijna gelukt. Ik heb alleen een deukje in de achterkant gereden en daar baal ik eigenlijk wel van. Het kwam door die reuzenjump ‘Dikke Berta. We landden daar een beetje op onze neus en kennelijk heeft mijn hoofd toen een zwieper gemaakt want ik was daarna misselijk. Ik heb namelijk snel last van mijn evenwichtsorganen. Daardoor was ik even de concentratie kwijt en raakte ik een vangrail. Gelukkig konden we wel doorrijden”, vertelde Abbring, die ook de nodige technische tegenslag moest overwinnen. Al op de eerste dag merkte hij dat de versnellingsbak zwaar schakelde. En een dag later bleek waarom, want de eerste en tweede versnelling weigerden dienst. “Dat was bij het starten en in de scherpe bochten best een serieuze handicap. Maar daar heb ik me goed overheen kunnen zetten”, aldus Abbring, die als beloning voor zijn sterke optreden de derde dag met een echte competitie dog-box mocht rijden. “Dat was een wereld van verschil. We gingen ineens een klap harder. Maar ook zonder dat heb ik geweldig genoten. Deze ervaring nemen ze me toch mooi nooit meer af. En ik kreeg ook nog eens van omstanders constant complimenten over mijn rijstijl. Voeg daar nog eens bij al die duizenden zwaaiende mensen op de tussentrajecten, het feit dat ik bijna een hert heb geraakt, er plotseling een stier midden op de weg stond en dat deze Lancer toch wel veel harder gaat dan mijn ‘dagelijkse’ Mitsubishi Colt en je kunt wel stellen dat ik een avontuurlijke rally heb beleefd. Ik ben dan ook enorm blij met deze kans die mij is geboden”, erkende Abbring immens blij.
 
  • Wido Rossen

Fijn te zien dat er weer nederlands succes is Werner.
Mooi verslag van dit top evenement.
 
  • Werner van Kuyk

ik had eigenlijk gehoopt dat Duval zou winnen

jammer is dat deze wedstrijd niet voor het Production championship meetelt anders hadden de nederlanders meer uitdaging gehad. nu heeft jasper eigenlijk met 2 vingers in zijn neus gewonnen. Maar toch het blijft een heele prestatie wat de heren hebben geleverd

Zekers onze oud member Kevin Abbring net in jan. zijn rijbewijs gehaald en nu al zulke resultaten. In RBR was ik sneller dan Kevin zou ik in het echt ook sneller zijn. ff blijven dromen maar.

Maar echt top van onze jongens
 
  • Wido Rossen

Champcars arrived at Zolder.

The Cars of the champcars have arrived at Zolder.
The cradles have made the journey from the states with no problem.

champ.jpg


This weekend the cars will race the 2.622 mile long circuit.
Belgium has the honor to host the first ever european champcar race.
With Belgium driver Jan Heylen in the serie`s it could be a full house on the stands at Zolder.

A week later the dutch TT circuit at Assen wil be the host for the champcar race.
Robert Doornbos is eager to get some good results in both the european race`s.
But rival Bourdais has also the knowledge of the european circuits so it could go both way`s.
Robert Doornbos has said that he has an offer from the Newman/Haas team for next year.
Newman/Haas is the team witch Bourdais drive`s for.
As he is leaving for the F1 next year there wil be an free spot to fill.
They askt Doornbos to fill that gap.

Robert is very happy with the offer.
It gives him a extra boost to try harder.

I say , Robert has it made in the state`s :thumb:
 
  • Wido Rossen

I whas very close this weekend ( Limburg ,Valkenburg ).
But hat no time to go see them.

Hope someone has nice picture`s.

I`ll be at Assen next week.
 
  • Wido Rossen

Champcars arrived already at Assen

Well Guy`s,

The day that the campcars are ripping up the dutch track are near.
Today i hat the luck that i hat to go for my work to the track.
So a went by my house to get my camera.
On the paddock there whas nobody with a camera.
So i shot some photo`s with my cellpfone.
Lateron a heard from a mechanic that it`s aloud to take pictures.
So i got my cam and starded taking photo`s.
A mechanic from Doornbos offerd me to take a photo near Roberts car.
A talkt for 15 minutes to one of Justin Wilsons mechanic.
They are very friendly and take lots of time to talk to people.
Real nice and open scene.
You are aloud to walk around and even stand in the pitbox.
Everybody is more than willing to explain things.
Mr Power even hat a female mechanic ( and a pretty one to ).

I placed some photo`s from cell phone and camera.


Wilson.jpg


Wido.jpg


tyres.jpg


Tracy.jpg


power.jpg


pitback.jpg

nose.jpg


Heylen.jpg


doorn.jpg


Bourdais.jpg
 
Status
Not open for further replies.

Latest News

Are you buying car setups?

  • Yes

  • No


Results are only viewable after voting.
Back
Top